Friday, August 21, 2009

RINDU SEKEPING HATI

Bila kita berbicara tentang hati.....

mgkin ramai yg mngalaminya sama ada mahu atau tidak.. sengaja atau tidak sengaja.. percayalah Rindu itu sebenarnya luhur yang datang dari hati kita yg suci... ia adalah sebuah keikhlasan..
tak salah kita merindu atau di rindui kerana ia bukan salah di sisi undang2 mahupun hukum syarak tapi biar lah Rindu itu bertempat dan tidak kepada yang bukan2..

Ohh.. aku mmg rindu.. rindu pada dunia kanak2.... rindu pada teman2... rindu pada kenangan lalu... rindu pada DIA yang maha pencipta.. rindu pada entah siapa yg harus ku rindui..
kadang kala, bila keseoragan kita akan merasai semua itu terutama rindu pada seseorg.. kalo pada teman2 senang pulak kita amik phne dan terus dail no dorg... kalo rindu pada DIA maha pencipta pulak panjatkan kesyukuran.. tapi rindu pada seseorang itu sememangnya sukar di bendung...

sy pernah baca sebuah novel motivasi oleh DR. HM Tuah bertajuk Aku di Hatimu... dlm tu ada selitkan motivasi yang berguna.. katanya.. jika kita mengunakan imiginasi kita untuk mengingati seseorg maka gelombang arus imiginasi itu bakal di terima oleh org yg kita ingati itu.. secara tak langsung org tersebut dapat merasai ape yg kita rasa... nnti sy rujuk balik buku tu utk dapatkn detail ek..

namun, sy pernah melakukan ape yg di pelajari dlm novel itu.. nk percaya 100% mungkin tak lah kot but ape yg berlaku, org yg sy ingati itu secara tak langsung juga mngigati sy.. tiap detik tiap ape yg sy lakukan msti berfikir tntg org tu.. kemudian, org itu tiba2 mngirimkan sms pada saya mngatakan hal yg sama... ermm menakjubkan... betul ke gelombang arus bleh terbina??? fikir2 kn lah...

No comments: