Thursday, August 27, 2009

SALAM RAMADHAN



Salam Ramadhan buat semua.. rasanya masih belum terlewat utk aku melafazkan salam itu buat semua pengunjung blog ini... macam mana ramadahan anda kali ini.. semoga kita sama2 dapat manfaat dan amalan yg di lakukan di berkati..
Bagaimana dengan anda? azam Ramadhan kali ini? namun, dlm bulan ini kita tak akan terlepas dari segala ujian dan dugaan.. kita semua serupa... saya cuma mengharapkan satu sahaja... agar saya dapat melalui ujian2 itu dengan jayanya dan dapat memperbanyakkan amalan di bulan mulia ini.. mngharapkan juga sy menjadi seorag yang sabar dan tabah itu yang penting...

Awal2 ramadhan lagi sy telah di uji, rasanya kalo tiada kesabaran sy xtau ape yg bakal berlaku pada saya hari tu... dalam satu hari sy kena lakukan semua benda.. saya anggap itu sekadar ujian untuk menguji sejauh mana saya mampu menahan sabar dan sekuat mana saya mampu laksanakan tugas itu.. saya di uji dengan kerja2 yang datang sekaligus.. belum lagi smpt siap kan satu bab, dah muncul yg lain pula.. dah la tu terpaksa pulak keluar mnghadiri lawatan pemantauan, meeting, laporan2 tertentu yg perlu di siapkan, masalah2 di pejabat, kerenah staff yang sering mencabar emosi saya.... aduh!!! semua itu harus saya terima.... itu belum lagi kerja2 yang kita lakukan tidak di hargai.. aduhshhhhhhhh.... sabar je lah penyudahnya.. sy xmau citer lanjut nnti menjurus kepada amalan2 yg tidak patut kita lakukan di bulan mulia ini.. kurang pulak pahala puasa, sy x mau puasa hanya sia2..

Jadi, biar ape pun berlaku... jgn cepat mngalah.. lakukan dengan akal fikiran dan bukan lah dengan emosi yg mengelirukan.. samapi jumpa lagi..
SELAMAT MENJALANI IBADAH PUASA....


No comments: