Thursday, July 16, 2009

SENSITIF..... TERASA HATI.... MERAJUK

Salam.. hai u all.. ermm seminggu gak x update blog.. xder masa la skrg ( sbnr mls nk layan perasaan yang x keruan ni) bila ada masa jap ni.. aku update la sementara nk tunggu waktu balik.

Berbalik pada topik asal.. aku pun xtau la nape aku skrg rasa keseorangan aje. cam xder sape2 je dalam dunia ni. aku mula la rasa tidak puas hati.. rasa cam sensitif tak bertempat.. terasa hati dan paling buruk perangai aku.. Merajuk yang tak pasal2... aduh, kenapa la agaknya yer????

aku mula rasa shbt2 yg selama ini dengan aku mula berjauhan sedangkan mereka ada urusan dan masalah mereka tersendiri. aku pulak jadi merajuk tak pasal bila dorg seolah2 membiarkan aku terkapai sorg2.. aku mmg, langsung xleh kehilangan shbt2 aku ni.. bila dorg menyepi tanpa berita, aku sudah mula risau.. ada juga yg mngatakan bahawa tak mesti nk kena selalu ngn aku.. ada jugak yg cakap... x semua masalah bleh di kongsi bersama.. ada lagi yg cakap, sibuk dengan kerja, mslh peribadi so x dapat nk spend time sama2. aduh, sukarnya aku nk terima penjelasan2 itu..

aku rindukan mereka.. dulu kami selalu je msg or call.. skrg semua diam.. aku rase macam kehilangan sangat2.. hidup aku seperti tak lengkap... aku x boleh kehilangan mereka.. mereka la yg aku ada selain keluarga aku sendiri.. sukar ke mereka untuk faham aku.. adakah kehadiran aku ini menyusahkan? atau mungkin kah aku tidak lagi penting untuk mereka?

di saat aku di timpa pelbagai masalah, mereka sering besama dengan aku. memberi sokongan dan dorongan. namun, mengapa apabila aku sangat2 memerlukan mereka manjauh?? begitu juga dengan mereka, mengapa pabila mereka dirundung masalah mereka mendiamkan diri.. mengapa mereka tidak berkongsi dengan aku. aku tak sanggup melihat sahabat aku menanggung masalah sendirian.. aku rasa seperti aku gagal menjadi sahabat yang baik buat mereka tat kala aku gagal membantu mereka dalam kesusahan.

tujuan sebuah persahabatan adalah membantu satu dengan yg lain tak kira dlm ssh mahupun sng. aku tidak mahu kehilangan mereka. aku juga tidak mahu mendesak kerana jika aku mendesak bermakna akan timbul salah faham antara kami.. perlu kah aku juga berdiam seperti mana mereka??????

No comments: