Wednesday, July 29, 2009

WISH U HAPPY BIRTHDAY

Salam u all...

ermm terlewat la update sini. sori erk agak bz sket la xsmpt nk wat pe2 kt sini.. so, u all amacam semua okey ke.. hope cmtu la yer....

Pada 27 Julai 2009 adalah suatu tarikh yg aku masih ingat.. kul 10.00pg tibe2 alarm bunyi dn kuar la nama seseorg yg aku remind kt dlm phne smpena Besday dia.. puas aku pk perlu @ x aku wish kt dia... diam seketika.. memikir dgn penuh kusyuk... Then, atas rasa sebuah persahabatan dan kerana berfikir yang positif ketika itu...... Akhirnya kini pasti ( cm lagu kak nita plak) aku wish la kt somebody tu... ringkas aje... "SELAMAT HARI LAHIR" melalui sms.. dan dgn sepantas kilat phne aku berbunyi mnyatakan sms masuk... hermmm dlm ht ku ckp cpt nya balas... tertera di skrin phne aku "TERIMA KASIH" ahaa....siapa agak2 nya... dan org tu adalah "My EX" huhu.. korang rasa la patut ke x aku buat cmtu ek.. ape2 je la kn.. aku bkn bemusuh dgn sape2 pun..

Kemudian, berbalik pada YM.. aku wish jugak ( kebetulan aku nmpk dia online) dia pun reply.. dr situ my ex mulakan perbualan dgn aku... sbg shbt aku x pernah buang shbt2 aku.. kami bercerita la sket... yg aku x tahan dia masih gunakan ganti nama sayang kt aku.. adoi, terkedu aku seketika.. hati ku mula bertanya sendiri.. dia syg kt aku lg ker???? xmau la perasan dan lemah sangat, aku gunakan aje ganti nama saya ketika berbual ngn dia menerusi YM tu.. bermula dgn tanya khbar dan terus kpd pertanyaan2 lain..

Selepas tu, Ym kami terhenti di situ apabila menjurus soal hati dn perasaan.. aku terdiam, dia ckp aku yg tak nak kt dia.. kira mcm aku la pnyebab semua ni terjadi antara kami.. sbnrnya biar aku jelaskan kt sini.. putus cinta bkn bererti putus persahabatan.. bkn aku tak nak dan saje2 hentikan semua ini disini.. memandangkan dh 2 tahun kami kenal bkn satu tempoh masa yg singkat.. tapi aku rasa aku perlu berehat dr aku terus makan hati mnperjuangkan semua ini.. kalo benar sehingga hari ini dia masih ada rasa sayang pada aku.. dia perlu buktikan kesungguhan dia bkn saja pd aku tp juga pada org tua aku dan bukan hanya bertindak berdiam begitu sahaja.. hati ku terguris, tertekan dan malu jugak rasa pabila hnya aku saja yg bertindak.. dah bnyk kali aku mintak maaf dan jelaskn kenapa aku nak "kawan" aje.. semua tu bersebab.... sebabnya aku terlalu berkecil hati.. hati ni kalo terluka sukar utk di ubati.. aku yakin, selama perkenalan kami dia jujur dan setia hnya dgn aku.. itu gerak hati aku la... but, aku cuma terkilan dgn tindakan dia yg kdg kala egois... aku x mmpu lg bertahan dn bersabar..

So, aku dh jelaskan semua kt dia dlm email aku dulu.. terpulang pada dia ape yg dia nk anggap aku.. kwn? lawan? atau apa saja itu hak dia.. bagi aku persahabatan tidak pernah meleraikan hubungan dengan sesiapa pun.. aku anggap dia kawan aku... aku mnghormati dia... sayang tu ssh sket la bila hati dah terguris ni... whatever lah..


RENUNGAN.....

Jodoh Pertemuan bukan kita yang tentukan.. jika Ya kata DIA maka Ya lah.. jika Tidak kata DIA maka Tidak lah.. persahabatan itu, bukan berakhir pabila kita punyai masalah dengan sesorang itu tapi persahabatan itu adalah sesuatu yang berkekalan jika kita saling menghargai walau dalam apa jua situasi...

4 comments:

Relevan said...

Bahasa purba abad ke berapa yg zue bawa ni?..

PuAn MyVi PuTiH said...

hah? purba ker.... biar betul!!!

Relevan said...

Ntah eh..tengok lain jer text2 kat dalam ni..

PuAn MyVi PuTiH said...

mana ada... biasa aje la sy tgk xder lain pun.. mybe gaya penulisan kot huhuhu