Monday, August 3, 2009

SELAMAT HARI LAHIR MAK....

MAK dan ABAH

Hari ni tanggal 3 ogos 2009 genap lah usia mak aku 52 tahun... walau pun dah berusia tp tetap maintain tau hehe... mak, SELAMAT HARI LAHIR...

Hari ni kami adik beradik nk celebrate besday mak... walau tidak semeriah manapun tp ttp akan di sambut sebagai tanda mnghargai... time2 ni la mak aku akn mengalirkan air mata.. katanya, bukan hadiah yg diminta tp kegembiraan anak2 adalah kebehagiaan buat dia...

Aku termenung.... memikirkan emak aku yg cukup tabah dlm menghadapi kerenah anak2.. ada yg degil... ada yg mendengar kata.. ada yang mana melawan.. ada yg ssh nak call.. ada yg mampu beli apa saja utk mak.. ada yg sntiasa berada di sisi mak.. dan aku... huhuhu korang pk la aku kategori mana ek...

Aku terfikir, mampukah aku pikul tangjungjawab sbg seorg ibu bila aku kawen dn punyai kuarga sendiri nnti.. adakah aku setabah emak aku.. adakah aku kuat spt dia.. aku harap2 sgt dlm doa ku, aku mmpu mnjadi soerg yg sabar dan tabah seperti mak suatu hari nanti...

Aku tak mampu belikan ape2 untuk mak kali ni.. hnya kucupan dan ucapan yg aku berikan... kata mak, bukan dia memandang kebendaan cukup lah anak2 sentiasa di sisi... berlainan ngn ayah aku yang agak garang.. tapi mak, ssh mana pun dia ttp ukirkan senyuman.. mmg lah tak garang.. tp sekali bg "syarahan"... huh.. aku rasanya insaf hehe..

Buat mak.. segala pengorbanan dlm membesarkan anak2 akan kami hargai... kami akan sentiasa di sisi mak... tiada lain buat kami hanya mak yang kami sayang... emak dan abah tiada ganti buat kami... SELAMAT HARI LAHIR.. smga di beri kesihatan yang baik... di panjangkan umur.. di beri kebahagiaan dunia dan akhirat....

2 comments:

Relevan said...

Selamat hari Lahir jua dari kwn utk mak zue..moga cepat2 terima menantu..

PuAn MyVi PuTiH said...

ewah2... lain je bunyi nye hehe... amin