Thursday, August 13, 2009

PATAH HATI VS SAKIT HATI

aduhai apa lah nasib kn.. bkn sahaja kita sibuk dgn H1N1 tp kena juga berhati2 pabila ada org sakit hati vs patah hati.... bkn utk aku untk berbuat demikian tapi ia sememangnya terjadi.. hahaha.. sebab ape ek..

1) aku terima YM dr seseorg... semalam kalo aku tak silap.. ermm nk tnya la korang marah tak kalo tiba2 anda di sapa dengan.... sombong... korang marah @ sakit hati tak... aku sebenar tak paham jugak nape aku di sapa sebegitu rupa... teruk sgt ke aku? aku x buat mslh pun ngn dia dia plak ckp cmtu.. adoyai.. ( ini kes sakit hati)

2) hr ni plak aku di sapa lg.. kali ni ok sket... ada perkataan salam di hadapannya.. kecik hati yg smlm x hilang lg... arini muncul lagi.. aku buat x kisah je.. jwb la salam tu dgn niat yg baik.. tup2 entah la ape yg x kena.. dr permulaan yg baik berterusan dgn pertengkaran... adoyai.. mslh betul.. kita da la xder mood dia plak cr pasal... entah la.. aku nk tnye korang la.. Ego sorg lelaki ni sukar ke utk di ubah? x faham lah aku... balik2 salah nmpk pada aku.. biarpun aku cuba dengan tidak marah semuanya jd sebaliknya... aku dh brdiam selama ini tp kenapa dia hadir untuk sakitkan hati aku? aku tau aku faham aku bukan yg terbaik tp x perlu lah buat aku begitu.. skrg aku amik keputusan untk tidak lagi memikirkan soal dia.. ( ini kes patah hati)

3) seterusnya plak.. hr ni jugk la.. aku tension giler ngn bos aku.. xtau aku nk citer cmner.. tp bg aku sbg sorg yg bertanggungjawab terhadap kerja2.... aku perihatin dgn ape yg aku buat.. sblm buat keputusan aku akn rujuk pd pihak berwajib.. tp lain dgn hal bos aku.. buat keputusan tnpa berfikir pnjang.. yg teruk dn kena tnggung akibat aku jugak lah... nasib la dia bos aku.. kalo ank buah aku dah lama ku tak sabar hehe.. (ini kes sakit hati)

4) ni kejadian minggu lepas.. entah semena2 aku dan sorg rakan setugas aku di unit peringkat negeri melancarkan perang dunia hahaha... aku x faham la ngn gurl ni.. pelik aku di buatnya.. bg dia aku semua x bagus.. pernah dia inform kt pngarah dlm meeting yg aku ni xpernah anto report.. alamak hangin nyer aku.. aku x sabar betul masa tu... aku dgr dr rakan2 jae sehingga pihak atasan sendri turun utk bertemu aku.... tp aku tidak bersalah so aku jwb je la.... nasib la pihak atasan adil dn saksama... aku cuma pelik je ada jugak org yg sanggup menjatuhkan seseorg dgn cara yg kotor kn... (ini edisi patah hati)

namun, itu lh lumrah, kita tidak akan dipandang baik selalu.. dlm kebaikan itu ada juga yg akan menilai tidak baik sama ada sengaja mahupun mmg disengajakan.. ape2 pun, aku tetap aku.. tidak akn berdendam dgn sesiapa... aku redha aje. angp ini ketentuan dan mengajar aku erti sebuag kehidupan....

No comments: