Tuesday, September 8, 2009

aku yang susah hati

salam hai.... arini terlewat untuk update. aku sibuk ngn kerja2 harian aku.. maklumlah smlm kn cuti.. hari ni terkejar2 la wat keja..

aduh.. sungguh susah hati aku hari ni.. aku tau aku tak akan terlepas dari soalan2 cepumas tntg diri aku.. bagaimana untuk aku menjelaskan.. aku tidak tahu apa yg harus aku lakukan.. arghhh sungguh tidak ku duga.. sehingga ke tahap itu keluarga aku mengambil berat soal kehidupan aku.. aku tau niat mereka ikhlas.. hari ni aku di datangi soalan2 yg cemas dari auntie aku.. dia persoalkan tntg aku yang masih belum ada teman hidup.. katanya jika tiada dia ingin adakan.. bkn aku tidak mahu adakan.. tp aku masih lagi tertanya-tanya sendiri.. kalau mereka bmbg tentang aku.. aku lagi bimbang.. sejauh mana mereka fikirkan tntg itu.. lebih dari itu aku fikirkan..

siapa yang tak mahu ada teman kn.. tntu tiap manusia akan menjadikan itu sbg satu impian hidup mereka.. tapi aku?? aduh... cmner ni.. aku takut juga org yg auntie aku ingin kenalkan pada aku bukan pilihan aku.. mcm mana utk aku hadapi nnti.. lagi mngejutkan, auntie aku ada mnyatakan bahawa jika benar org itu ikhlas akn terus merisik aku selepas raya nnti.. arghh itu lagi parah.. aku tidak kenal pun org itu mungkin kah aku dapat terima nya nnti.. siapa kah org itu??????

aku sedar, selepas perpisahan aku ngn ex bf aku dulu sukar utk aku menerima cinta lagi.. hati tu teringin tapi kdg2 kurang yakin.. ermm biar la.. aku yakin suatu hari nnti pasti akan ada semua itu untk aku..

4 comments:

zainuddinm said...

Benar bak kata pujangga;
"anggota tubuh badan mudah untuk dilentur tapi..
bukan hati dan perasaan"
"Tepuk dada tanya iman, tadah tangan mohon dari-Nya"
wahhh... macam tazkirah le pulak.. hehehe

PuAn MyVi PuTiH said...

tq dinperak... sesungguhnya hati bkn suatu permainan.. jika sekali ia terluka sukar utk di ubati dan jika sekali ia gembira ia akn terus terbuai....

zainuddinm said...

hah!!! kalau terbuai tu yang bahayo.

PuAn MyVi PuTiH said...

tu lah pasal