Friday, July 9, 2010

Kena Ubah or Berubah...


Salam Pagi Jumaat yang terindah buat kalian.. moga2 hari mnjanjikan yang terbaik buat kita semua, Insyaallah..

Ape cerita ngan tajuk di atas... kadang2 saya rasa betapa rugi nya diri ini sebab tak beri peluang untuk diri sendiri... saya merasakan diri ini semakin lama semakin ada tabiat buruk yang menjegkelkan... susah ke nk berubah atau selalu nk kena ubah... mungkin rasa kecewa yang menguasai diri terlalu lama menyebabkan hal ni terus beraja di hati... sy kecewa dgn diri sendiri yang tak mahu berubah... mungkin ada tp seketika then back to basic... cik zue, wake up.. dunia terus berputar adakah kamu ingin terus seperti ini.... come on....

Kecewa... sy kecewa dgn segelintir yang berada di pejabat ini.. saya rasa diri ini seperti di perlekehkan... macam tak ada makna untuk saya terus berada di sini... kadang2 ada yang melihat kita sebagai lemah... saya juga selalu memikirkan yang di sekeliling saya di pejabt ini semuanya tak betul... saya cuba nk elak perasaan itu.. saya cuba untuk tak pedulikan mereka.. kadang2 saya cuba menegur tp sy pulak di persalahkan... saya cuba untuk membantu tapi saya pula yang akan di tuduh bersubahat.. saya takut, kadang2 saya biarkan aje semua tu berlaku seperti saya tak pernah nampak... tapi saya akan ada rasa bersalah dalam diri... saya harap sangat kawan2 faham dengan prinsip saya... dan saya juga berharap mereka tak akan pertikaikan.. bukan untuk pentingkan diri tapi sebenar ia adalah untuk kebaikan bersama...

saya kecewa juga dengan sesetengah pihak... mereka melebelkan orang bujang seperti saya ini sebagai penceroboh hak asasi orang lain.. subahanallah.. saya tak pernah pun terfikir hingga ke tahap itu.. saya masih ada maruah, masih ada pegangan hidup saya tak akan mungkin untuk melakukan perkara sebegitu.. sakit jiwa bila di tuduh begitu... salah ke menjadi orang bujang di usia begini.. bukan kehendak saya tapi inilah dugaan buat saya.. mereka tak seharusnya menilai seseorang itu pada luaran nya sahaja.. saya pun ingin punyai teman hidup.. bahagia seperti orang lain.. saya ada matlamat hidup saya sendiri... saya harap mereka akan berfikir sebelum mereka membuat spekulasi.. kerana sebenar tuduhan mereka itu adalah tidak berasas.. lebih baik mereka siasat dahulu insan yang mereka sayang itu sebelum membuat tuduhan ke atas saya...saya tak akan rampas hak orang.. terima kasih atas setiap tuduhan yang di lemparkan keran itu akan menjadi kekuatan buat saya..

2 comments:

Nizam Awang Brahim said...

Buat baik orang kate.Buat jahat lagi la orang kate.Bior kite buat baik.

PuAn MyVi PuTiH said...

itu lah lumrah hidup ini