Wednesday, June 1, 2011

1hb Jun 2011

date ni akn ku kenang.. kerna bnyk yg menarik berlaku hr ni... kdg2 sesuatu yg tak trjangka pn bole trjadi..

1st, aku amat gumbira bila keadaan dh kmbali spt biasa.. dpt pngilan dr en tunang itu yg paling di tunggu2... yer la, bole thn lama juga tak berhubung.. kesibukan dn aku memberi ruang itu seluas luasnya pd encik tunang.... dlm pada tu mcm2 gak aku kena lalui... merajuk huhu ada lah sket2...aku sbnr dlm proses bljar utk terus mngenali encik tunang.. biasa lah dugaan tu kn selalu hadir dlm diri kita dlm ape jua situasi kita.... syukur alhmdulilllah kerna kesabaran yg di kurniakan dn DIA mendengar doa ku hari2 semua nya sudah boleh tersenyum kembali.... hajat hati nk smbung juga protes tp dek kerinduan, dlm ht dok sebut2, dlm fikiran dok ingt2 maka brlaku lah insiden yg x di sngka2... mula2 just nk try kol hp sndiri.. saje nk test ringtone bru.. plik gak lama snyp tepon aku ni... bila tgk blik silap dail.. trus letak sbb malu.. x lama en tunang kol blik dn tnye knapa miskol dia.. alamak, malu seh.... pastu smua malu tu tolak tepi, egois buang jauh2, kami melepaskn kerinduan dgn brbual dgn plbagai perkara... bngun pg asik senyum je.. g opis pn happy giler je mood nye hehe..

2nd, aku menerima chat dr seseorg pg td.. wah, sngt trkejut.. tetibe akak dj tu mntak aku sedia ptg ni nk kol utk segmen dia.. alamak, cuak giler sbb da lama x wat keja on air di pahangFM ni... dek kerna kawan, aku brsetuju.. dn sblh ptg jam 3.40ptg aku di hubungi... huhu brgema lah suara ku di radio haha... mmberi pndgn tntg hantaran perkahwinan mngikut presepsi ank2 muda zaman skrg.. aku bg pndpt umum je.. sng dn mudah nk fhm.. dlm pada tu mmg gigil giler rasa nasib boleh cool.. kak rokiah lak mmg peramah.. so, hilanglh sedikit tekanan tu...

3rd, yg piling indah antara yg terindah.. haha bole g2... date ni 1hb jun 2010... aku msh ingt lg.. thn lps aku buat kptsn utk memanggil dia dgn gelaran abg... huh, bkn mudah tu... dia pn da lama mntk aku gunakan ganti diri tu.. biasa ktorg guna " i & u " bila brbual.. tp bila ht tlh brdetik.. ats rasa hormat dn kasih syg... aku mnukar gelaran U kpd Abg... dn I kpd Syg.. hehe... dn slps gelaran itu, smua nmpk lbh brsemangat... dn tak di duga, kami lbh memikirkn dn mmbicarakn soal yg serius shja.. sbb tu kami boleh smpi thp ni skrg... aku amat2 brsykur dgn semua kurniaan ini.. TQ ALLAH...

Semua yg berlaku dlm hidup itu pasti ada hikmah yg trsirat... ape yg perlu di hadapi @ dugaan yg melanda... hadapi lah dgn jiwa yg tenang.. insyallah semua akn kembali spt biasa... ingt lah bila kita gembira.. jgn di lupai org2 yg sedang brsedih... kerna bila kita berada di tmpt mereka kita juga akn merasai perkara yg sama.... ingtn buat sndiri juga....

No comments: