Tuesday, June 14, 2011

~~ hargai cinta sejati ~~

TUP2 da hmpir pertengahan bln jun... kalo sibuk dok mnghitug hari maka stress akan muncul.. time2 cmni skrg kena bijak mngatur langkah... kena lebih memahami.. kena lebih upgrade kn kesabaran dlm diri... time2 ni gak akn muncul pelbagai dugaan dlm hidup.. dr sekecik kecik bole jd sebesar besar...

Maka, berpegang lah pada keyakinan dn terima lah ape jua dugaan yg DIA turunkan buat kita sebagai insan NYA.... kalo silap tempo mmg JK la jawabnya.. tapi, aku cepat2 muhasabah diri.. bila nmpk lain dr lain, aku cpt2 menadah tangan dan berdoa.. aku takut sebenar,... sangat takut... tp bila kita berserah pada DIA insyaallah DIA akan bantu kita... kalo cinta dn takdir kita mmg telah di tetapkan untuk dia insyaallah DIA akn sentiasa melindungi kita..

Sayang yang teramat sayang... sblm ni bkn tak pernah bercinta.. tp cinta kali ni lain dr lain.. dulu sekadar bercinta dn putus di tengah jalan tiada berpenghujung.. kali ini, bila cinta itu lahir lagi.. dia hadir dengan penuh kasih sayang, kejujuran, keikhlasan sehingga satu tahap ke tahap lain dlm frasa hidup kami..

Tapi, aku terlalu sensitif skrg... mudah sgt terasa.. tp nk komplen lebih2 takut... aku diam jek.. semua nya ku coretkan dlm diari kesayangan ku... aku tau suatu waktu nnti diari itu juga mnjadikan dia lebih mngenali aku.. aku ni mmg suka memerhati... dr dulu gerak geri dia aku perhati satu persatu.. kalo dulu cmni skrg cmni smua aku hafal.. tu yg buat aku mudah merajuk kalo ape yg dia buat x sama spt sblm nya.. patut ke aku buat mcm tu???? cinta aku mmg trlalu mendalam buat dia sehingga aku tak sanggup nk brjauhan dgn dia...

Pertemuan baru2 ni.. rasa tak seperti biasa.. msing2 bila brckp smua nya hal yg sgt serius.. tiada gurau senda tiada gelak tawa.. takut sgt aku bila berada dlm situasi mcm tu.. xpernah2 berlaku.. dlm kereta pn sepi tanpa bicara... mmg kali ni "dating" kami bkn spt sebelumnya rasa spt tak seronok dn x happy..

Walaupun lewat, aku sempat hadiahkn dia sesuatu sempena hari lahir.. walau tak seberapa tapi ia dtg dr keikhlasan ht tu sndiri.. aku buat sndiri.. frame n aku letakkn gambar kami.. sng kalo nk gantung kat rumah.. tak lupa juga aku kepil kan sekali dgn sekeping kad ucapan.. aku suka kn sebuah kenangan.. sbb tu seboleh mungkin aku akan berusaha mnghadiah kn dia sesuatu sempena hari lahir yg boleh dia buat kenangan... yang penting dia suka dn mnghargai nya...

sedih ker tak dapat hadiah??? huhuhu tak mengapa... aku dah biasa dgn situasi itu.. aku tak pernah terima hadiah hari lahir dr sesorg yg brgelar kekasih... mmg la aku mngharapakn walau hanya sekeping kad untuk aku buat kan kenanagan... xper, yang penting dia ikhlas mncintai, mnyangi dan setia terhadap aku itu da lebih dari cukup.. yang penting juga aku mmg sangat sayangkan dia....

No comments: