Wednesday, August 5, 2009

KISAH DAN CERITA

DOMONSTRASI VS PERHIMPUNAN HARAM

Agaknya ape penilaian anda bekenaan isu ini??? SETUJU atau TIDAK.. Apabila pertama kali mendengar hal2 berkaitan isu ini ia cukup mendukacitakan.. apa agaknya pemikiran mereka smpai tahap ini mereka boleh lakukan... ape yang mereka dapat dari demonstrasi ini.. sudahnya, rakyat jua teraniaya... perniaga mengalami kerugian.. penduduk sekitar terkena tempiasnya.. haruskah perhimpunan haram ini di lakukan? di mana penilaian mereka?

VIRUS H1N1

Virus ini mengemparkan dunia.. sehingga kini 11 kematian telah di rekodkan.. bagaimana penyelesaiannya? saya sendiri terkejut dan berjaga2.. di rompin juga beberapa sekolah telah di kuarantinkan.. apakah tindakan kita agakanya... sekiranya di dapati demam dan sakait2 badan berlarutan.. ambil la tindakan dengan mendapatkan rawatan segera..

PERGINYA SEBUTIR BINTANG

Beberapa minggu lepas negara atau industri hiburan di kejutkan dengan perginya pengarah tersohor Yasmin Ahmad yang mengalami strok semasa perbentangan kertas kerja bersama tV3.. apa yg saya lihat, beliau merupakan pengarah muda yang menyemaikan nilai2 1 Malaysia dalam filem2 beliau.. pada mulanya.. sukar untuk menerima karya2 beliau. mana tidak nya bahasa yg di gunakan agak kasar dan tatacara pelakon yg menampakkan terlalu "akrab" mnyebabkan masyarakat sukar utk menerima.. namun, setelah di amati kembali secara positif nilai2 yg di terapkan sememangnya berada di kepompong yg di kehendaki oleh PM.. lihat sahaja GUBRA, SEPET, MUALAF, MUKHSIN dan terbaru TALENTIME.. dan paling seronok Iklan PETRONAS ( merdeka dan raya) yang semuanya mencerminkan 1 Malaysia.. jadi, sudah pasti kita akan merindui karya beliau.. AL - FATIHAH



No comments: