Thursday, September 3, 2009

WADI UNUNG


WADI UNUNG - tidak seindah musim bunga, tidak sedingin air di kali, tapi, di sini, ada ketenangan, ada jiwa yang merasai setiap perasaan yang terluah antara kedua gadis ini, Azrin dan Fathihah. Ia cuma sebuah teratak yang dibina oleh mereka berdua. Namun yang istimewanya, ia menjadi segala punca pada sebuah kehidupan. Di sini juga lah, mereka mengotakan janji untuk terus susah dan senang bersama.

Namun sampai bilakah mereka akan terus bersama kerana masa depan terus menghambat dan menuntut kepada perpisahan.

Azrin terlalu kecewa bila mendengar berita pemergian Fathihah ke luar negara untuk menyambung pelajaran. Fathihah tidak ada pilihan lain selain mengikut apa yang dihajati orang tuanya. Azrin tidak bertemu Fathihah saat Fathihah berangkat ke Australia kerana perselisihan faham yang berlaku di antara mereka. Namun dalam diam, Azrin mendoakan kejayaan Fathihah.

Pemergian Fathihah telah membuatkan hari-hari Azrin dirasakan terlalu sunyi, namun dalam tempoh lima tahun kesunyian terubat bila ada saja surat,e-mail ,gambar dan apa saja bentuk komunikasi yang menghubungkan mereka berdua diterima oleh Azrin. Dan sesekali kepulangan Fathihah tentunya dinanti dengan penuh debaran. Dia terlalu merindui sahabatnya.

LAKONAN : EJA, INTAN AZURA, FAIZAL YUSOF

WAKTU TAYANGAN : ISNIN - KHAMIS 6.00 PETANG ASTRO PRIMA

CERITA INI MEMANG MENARIK MENYEBABKAN AKU TIDAK AKAN KETINGGALAN MENGIKUTINYA. MULA2 DIPERKENALKAN OLEH SEORANG RAKAN IAITU SAHABAT BAIK AKU DAN AKU TERUS MENGIKUTINYA SEHINGGA HARI INI. MEMANG TERUJA KERANA IA ADA KENA MENGENA SEOLAH-OLAH BERCERITA TENTANG KEHIDUPAN AKU DAN SAHABAT BAIK KU ITU.KAMI MERASAKAN KISAH DALAM WADI UNUNG SEPERTI APA YANG KAMI LALUI CUMA YANG BEZA NYA KAMI TAK LA SMPI BELAJAR KT OVERSEA HEHE. LAIN2 TU MEMANG ADA PERSAMAAN MUNGKIN IA KEBETULAN KOT. AKU MERASAKAN TIADA RUGI BILA AKU MENGIKUTI KISAH DUA SAHABAT BAIK DALAM WADI UNUNG INI. TIAP KALI MENONTON AKU SERING KALI MELETAKKAN AKU DAN SAHABAT BAIK AKU DALAM WATAK AZREEN DAN FATIHAH MENJADIKAN APE YANG MEREKA LALUI KAMI DAPAT RASAI NYA. SIAPA AZREEN DAN SIAPA FATIHAH ANTARA KAMI HANYA KAMI SAJA YANG TAHU. KISAH PERJUANGAN DAN KASIH SAYANG SAHABAT MEMBUATKAN AKU KDG KALA MENITISKAN AIR MATA. BEGITULAH SAHABAT SEJATI DALAM MENGAHARUNGI SUKA DUKA KEHIDUPAN



6 comments:

ratu pink said...

YA ALLAH K.ZUE!!!NI CITER KGMRN ILA JG TAU,HEHEHE...MMG XPRNH MIZ SKET PN,SLALU LA KNA MSK AWL2 SBB KUL 6 DH KNA TGK WADI UNUNG..SRNOKNYER LA CITER NI!!!MMG BTL2 MNGISAHKAN TTG PERSHBTN N PGRBNNAN YANG XTERHGGA...LOVE IT..!!!

PuAn MyVi PuTiH said...

ewah2 sama la plak kita ek huhuhu.. bagus2

Relevan said...

Kene order aStro lah pulak ni?..ehe..

PuAn MyVi PuTiH said...

haha... xper ar sesekali.. huhu

zainuddinm said...

waduhh... gue juga amat tertarik dengan cerita wadi unung itu. kaya nya mau pasang astro, tapi nggak bisa kerana astronya udah makin mahal dong. namun karena wadi unung usaha perlu diteruskan.

PuAn MyVi PuTiH said...

bkn kerana astro.. tp jln cerita nya mmbuat kn kita tertarik dan berfikir sendiri.. begitulah kukuh nya ikatan persahabatan