Monday, January 3, 2011

1st day keja di 2011


Salam, ape khabar semua.. cmne 1st day keja di tahun 2011.. di opis ku ini spt biasa bagai tiada perubahan.. masing2 sibuk mngendalikan tgs masing2... ada jugak yg msh smbg cuti.. almaklum la hari pertama persekolahan.. pasti ada yg sibuk hantar anak2 kn.. ada juga mula risau bila hujan mencurah2 tanpa henti.. ape2 pn sy doakan semoga dlm keadaan baik2 saja...

Cuma, agak terkesan dengan kata2 YH Dato' Pegawai Daerah semasa Program ke Arah Perkhidmatan Cemerlang dan Cintai Negara Kita Jan 2011 pg tadi... kata beliau, bersykur kita kerana masih dapat bertemu 2011.. kita perlu ingat bahawa ada juga di kalangan kawan kita pada 2010 tak bersama kita pada tahun 2011.. sememangnya, ia mmberi kesan yg mndalam kepada sebahagian staff di pejabatku kerana kami telah kehilangan seorang pegawai yang berdedikasi pada pertengahan November lalu.. pada tahun 2011 ni, arwah tak sempat untuk meneruskan tugas beliau..

kadang kala, bila aku lalu je di bilik opis dia utk ke bhgian pentadbiran.. pasti aku menoleh seketika ke arah bilik arwah yg kini kosong tiada berpenghuni.. macam trcari cari kelibat arwah.. tapi, kosong.. tiada.. aku cuba yakin kn diri bahawa beliau telah pergi dan tak akan kembali lagi.. semoga arwah tenang di sana.. 4 tahun mnjadi ank buah arwah.. pelbagai kerenah n ragam perlu di hadapi.. arwah seorg yg baik.. tak pernah nak marah if buat silap.. arwah akan tetap senyum sentiasa.. itu lah sifat arwah.. ape2 pun, yang pergi tetap pergi.... al fatihah buat arwah..

Di sini, kami semua berjanji untuk terus meneruskan segala perjuangan arwah yang masih belum selesai.. insyaallah..

No comments: